Penulis Blog Uncleseekers Di Tahan

Kecoh jugak hari ini pasal penulis blog Uncleseekers kena tahan polis. Aku pernah jugak masuk blog dia beberapa kali,dan dah agak benda ini akan terjadi someday and today,the day has come....dia dah langgar etika sorang blogger...sepatutnya blog tu untuk personal thing yang tak attack someone else,either by personally or physically,share info menarik,travel ke,gajet ke,teknologi ke......yang dia ni entah sebab apa jadi macam tu,the worst thing is orang yang dia attack tu is not a orang biasa,direct to the top - the royal Johor....gosh...I never even think of that...and dont blame anybody else,blogger tu sendiri cari penyakit...ni siap masuk Buletin Tv3,muka dia senyum je hehehhee...happy masuk tv kut...hhehehe...




Siap thumbs up jari hehehe....suke...suke....hehehhe....

Penulis blog Uncleseekers direman 4 hari

JOHOR BAHARU: Polis hari ini mendapat perintah tahanan reman empat hari ke atas pengkaji aktiviti paranormal, Syed Abdullah Syed Hussein Al-Attas atau lebih dikenali sebagai Uncle Seekers bagi membantu siasatan berhubung penyiaran artikel dalam blognya yang didakwa memfitnah Sultan Johor Sultan Ibrahim.
Perintah tahanan reman mengikut Seksyen 117 Kanun Acara Jenayah terhadap pengendali blog www.uncleseekers.blogspot.com dan dan juga teman wanitanya itu dibacakan Majistret Md Isa Mohamed di Mahkamah Majistret, di sini, petang tadi. 
Kedua-dua mereka ditahan polis dari Ibu Pejabat Polis Daerah Nusajaya pada kira-kira pukul 9.45 malam tadi di Tol Senawang, Negeri Sembilan untuk siasatan mengikut Seksyen 8(1)(d) Akta Rahsia rasmi 1972.

Ahad lepas, 30 individu membuat laporan polis terhadap Syed Abdullah berhubung penulisan di dalam blognya yang dikatakan berunsur provokasi, hasutan dan mengaibkan Sultan Johor. - Bernama




Artikel ini disiarkan pada : 2012/07/05



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...